کانادا، آلمان و هلند کمک‌های تسلیحاتی جدیدی را برای اوکراین اعلام کردند-راهبرد معاصر

کانادا، آلمان و هلند کمک‌های تسلیحاتی جدیدی را برای اوکراین اعلام کردند

متحدان غربی اوکراین کمک‌های نظامی جدیدی برای این کشور که وضعیت خوبی در جنگ با روسیه ندارد، اعلام کردند.
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۹ - ۱۶ شهريور ۱۴۰۳ - 2024 September 06
کد خبر: ۲۵۶۴۹۹

به گزارش راهبرد معاصر، در ادامه جریان کمک‌های نظامی متحدان غربی به اوکراین دولت کانادا اعلام کرد بیش از ۸۰ هزار موتور موشک و ۱۳۰۰ کلاهک جنگی را به کی‌یف می‌دهد.

وزارت دفاع کانادا امروز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «بیل بلر (وزیر دفاع کانادا) اعلام کرد کانادا بالغ بر ۸۰۸۴۰ موتور موشک CRV-۷ و ۱۳۰۰ کلاهک جنگ به اوکراین اعطا خواهد کرد. اینها در ادامه تحویل اولیه ۲۱۶۰ موتور موشک CRV-۷ طبق آنچه که در اوایل سال جاری میلادی وعده داده شد، هستند. این ۸۰۸۴۰ موتور موشک در حال آماده‌سازی برای ارسال به لهستان بوده و در ماه‌های آینده خواهند رسید.»

طبق بیانیه وزارت دفاع اوکراین این موتور‌های موشکی قبلا بخشی از یک انبار نظامی منحل شده تحت مدیریت نیروی هوایی کانادا بوده‌اند.

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، کانادا همچنین از سوی دیگر ۹۷۰ تیربار مازاد از مدل C ۶ و ۱۰۵۰۰ کلت ۹ میلیی‌متری مازادش از انبار‌های نظامی خود را در اختیار کی‌یف قرار خواهد داد.

کمک‌های جدید اعلامی کانادا برای اوکراین همچنین شامل تجهیزات از رده خارج شده ۲۹ نفربر M ۱۱۳ و ۶۴ نفربر کایوت که قبلا ارتش کانادا استفاده می‌کرده، هستند. این خودرو‌های مازاد نظامی ارتش کانادا تغییر کاربری داده شده یا برای تامین قطعات یدک توسط اوکراین مورد استفاده قرار می‌گیرند.

امروز همچنین «بوریس پیستوریوس»، وزیر دفاع آلمان هم اعلام کرد برلین برنامه‌ریزی کرده ۷۷ تانک لئوپارد دیگر از مدل ۱ A ۵ را با همکاری با دانمارک و هلند به اوکراین بدهد.

پیستوریوس در کنفرانسی مطبوعاتی در پایگاه هوایی رامشتاین در آلمان گفت: «آلمان تا کنون ۵۸ تانک لئوپارد ۱ A ۵ را در چارچوب یک پروژه مشترک با دانمارک به اوکراین داده است. قرار است در شراکت با دانمارک و هلند ۷۷ تانک دیگر ۱ A ۵ در سریع‌ترین زمان ممکن به اوکراین داده شوند.»

وزارت دفاع هلند نیز امروز اعلام کرد، هلند موشک‌های هوا به هوا برای جت‌های جنگنده F-۱۶ و مواد تعمیراتی را در اختیار اوکراین قرار می‌دهد. این وزارتخانه در شبکه‌های اجتماعی خود اعلام کرد: امروز، وزیر دفاع اعلام کرد که هلند مواد لازم برای تعمیر و نگهداری اف-۱۶‌های اوکراینی را تامین می‌کند. برای حفاظت از حریم هوایی، اوکراین موشک‌های هوا به هوا نیز دریافت خواهد کرد.

این کمک‌های جدید متحدان غربی برای اوکراین در حالی اعلام می‌شوند که ارتش این کشور اخیرا متحمل ضربات سختی از سوی روسیه از جمله در حمله به ساختمان‌ها و تاسیسات مهم نظامی در شهر‌های لویو و پولتاوا شد و در محور‌های شرقی اوکراین وضعیت خوبی در برابر تداوم پیشروی‌های ارتش روسیه ندارد.

مسکو بار‌ها به ناتو هشدار داده که اعضای این ائتلاف با این کمک‌های تسلیحاتی که برای کی‌یف می‌فرستند دست به مداخله مستقیم در جنگ و مختل سازی فرآیند صلح زده‌اند./ ایسنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار